FVU digital

Et gratis tilbud til dig, som har behov for at udvikle og genopfriske dine IT-færdigheder på et kort forløb, der er tilrettelagt for voksne.

Undervisning for voksne

FVU digital

På FVU digital lærer du at bruge de digitale værkstøjer, som du bruger i din hverdag. Samtidig får du færdigheder, du kan bruge i jobsøgning, uddannelse, privatliv og samfundet i øvrigt, fx hvis du skal bestille varer via nettet.

Du lærer også, hvordan mobil og pc kan hjælpe dig med at læse, skrive og regne.

Faget består af fire trin. Du starter på det trin, som passer til dit behov.

FVU-digital, trin 1

På trin 1 kommer du i gang med at bruge pc, tablet eller andre it-enheder. Du lærer at arbejde i forskellige programmer med skærm, mus og tastatur.

Målet er, at du bliver fortrolig med enkle opgaver. Fx at besvare mails, søge informationer og arbejde sikkert med persondata.

FVU-digital, trin 2

På trin 2 får du mere erfaring med at løse arbejdsopgaver ved hjælp af it. Du øver dig på at hente og redigere, gemme og vedhæfte filer.

Du lærer programmer og systemer bedre at kende. Fx kan du søge efter information i databaser, på internettet eller på virksomhedens intranet.

Desuden lærer du at dele viden og opgaver med andre ved hjælp af it, og du kan benytte selvbetjening på offentlige hjemmesider, fx e-Boks og borger.dk.

FVU-digital, trin 3

På trin 3 bliver du rutineret i at arbejde digitalt, og du tænker ikke længere over, at du bruger it.

It indgår, når du løser opgaver på jobbet, uanset om du arbejder i en virksomheds produktion eller har administrative opgaver. Fx når du planlægger og registrerer dit arbejde eller betjener udstyr og maskiner.

It indgår fx privat, når du laver frivilligt arbejde i din idrætsforening, planlægger ferie eller samarbejder med lærere og forældre på dit barns skole.

Du er også fortrolig med at dele filer og information med kolleger og andre, som du samarbejder med.

Endelig får du mod på selv at eksperimentere med, hvordan apps og programmer fungerer.

FVU-digital, trin 4

På trin 4 udvider du værktøjskassen med flere nyttige værktøjer til job, uddannelse, privatliv og samfundsliv. Du bruger fx it, når du skal lære nyt.

Undervisningen er gratis og ligger torsdag kl. 12.00 – 14.30.

Vi Screener hver onsdag. Ring til Christine og book din tid.

Udtalelser

Det siger vores kursister

FVU – dansk ”Det er hyggeligere end det burde være”

Ashley

Kursist på FVU dansk

“Spørger man efter hjælp, så får man hjælp også hvis man spørger igen og igen….Ingen sure miner!”

Sagt af kursist på FVU matematik

Daghøjskolekursist

”Jeg lærer altid noget både fagligt og socialt.”

Sagt af kursist på FVU dansk

Daghøjskolekursist

Hvad synes kursisterne?

Et fællesskab hvor det er muligt at dyrke kammeratskab og omsorg for hinanden.

Det er dejligt, sjovt og lærerigt på alle måder.

Anonym, men glad kursist

Forskelligheden er styrken

På Daghøjskolen møder du en bred vifte af fagligheder, som kan sammensættes, så det giver mening for dig

Vi har fokus på at motivere, opkvalificere og inspirere dig til at kunne håndtere dagligdagens udfordringer store som små med vores fagligt og menneskeligt brede stab af dygtige medarbejdere, som alle brænder for at skabe forandring.