OBU

Ordblindeundervisning for voksne

Driller bogstaverne?

Du er ikke alene!

Ifølge tallene er 7-8 % af befolkningen eller knapt 400.000 danskere er ordblinde.

Ordblindhed er meget individuelt, men det er kendetegnende at man har store vanskeligheder ved at lære at læse og skrive og svært ved at forbinde lyd med bogstav.

Det er et problem i et moderne samfund, men der er hjælp at hente.

Vi tilbyder gratis ordblindeundervisning til voksne, der sigter på at afhjælpe dine vanskeligheder med hjælpemidler og strategier.

Undervisningen er gratis, men man skal screenes først.

Alle holdene:

• Er individuelt tilrettelagt
  • Har særligt fokus på LST (Læse/skrive teknologi)
  • Har maks. 6 kursister på holdet

Jeg er ordblind, men med CD-ord har jeg lært at læse og skrive på computeren. Jeg har lært nye ord på dansk og at læse små ord.

Jeta

Kursist på OBU for tosprogede

Jeg synes det er dejligt at gå på Daghøjskolen, da jeg får den undervisning der er brug for og hvor det er tilpasset til mig. I folkeskolen fandt de ikke ud af at jeg var ordblind, hvilket jeg ikke forstår, men så er det dejligt at have undervisning der passer mig her på Daghøjskolen

Christoffer

Kursist på OBU

Jeg lærer mange nye ting, fx at skrive på dansk. Læreren hjælper mig med computeren. Det betyder, at jeg i fremtiden vil kunne få et job. Det håber jeg..

Halima

Kursist på OBU for tosprogede

Underviseren siger:

På Daghøjskolen har vi prioriteret at samle tosprogede kursister på hold sammen.

På den måde kan vi skræddersy undervisningen bedst muligt, og jeg oplever, at kursisterne finder sammen om et fælles udgangspunkt, som ikke kun er ordblindhed.

Bettina Leth Møller

Underviser og vejleder

Mistanke om ordblindhed?

Lad os teste det

Vi tilbyder gratis test hver onsdag. Ring eller skriv og få en tid.