Om Daghøjskolen

w
inspiration

Velkommen på Daghøjskolen

Byens folkeoplysende uddannelsessted for dig, der søger fællesskab, inspiration, faglig og personlig sparring samt et skub fremad mod dit fremtidige job- eller uddannelsesvalg.

Jeg er glad for at gå på daghøjskolen! Lærerne giver sig god tid til at hjælpe en og er gode at snakke med, hvis man har problemer derhjemme eller på skolen.

Der er også gode arrangementer på skolen f.eks. ture til virksomheder og meget andet.

JEG KAN VARMT ANBEFALE DAGHØJSKOLEN.

Anders Kursist på Daghøjskoleforløb for unge

På Daghøjskolen møder du en bred vifte af fagligheder, som kan sammensættes, så det giver mening for dig. Hos os får du det bedste fundament både fagligt og personligt til at kunne gennemføre dine fremtidige mål, uanset om det er uddannelse eller job.

Det betyder, at vi har fokus på at motivere, opkvalificere og inspirere dig til at kunne håndtere dagligdagens udfordringer store som små med vores fagligt og menneskeligt brede stab af dygtige mennesker, som alle brænder for at skabe forandring.

Det gør vi i samarbejde med Jobcentre, A-kasser, uddannelsesinstitutioner, sundhedsfaglige organisationer og frivillige foreninger, fordi vi tror på, at gode relationer, fællesskab, viden og en fast hånd i ryggen er porten til en ny fremtid.

Rummelighed

Plads til dig

Daghøjskolen råder over 4 etager. Det betyder at der altid er god plads, både i lokalerne, i fællesarealerne og i krogene.

Uanset om du vil snakke, spille bordtennis eller brætspil i pauserne eller om du har brug for et roligt sted at arbejde eller samle tankerne, så er der plads til det og til dig.

Fællesskab og relationer

Vi’et i indiVIdet

På Daghøjskolen tror vi på, at der er brug for alle. Men vi ved også at det ikke er alle, der går den lige vej. Der kan være mange gode grunde til, at man har brug for en ekstra hånd for at komme derhen, hvor man gerne vil.

Det kan være man mangler dansk eller matematik eksamen fra grundskolen, det kan være man har personlige – eller sociale udfordringer. Det kan også være en blanding.

Uanset næsten hvad, så kan vi hjælpe. Hos os får du en fast vejleder, som kender dig og som ved hvad der skal til, for at hjælpe dig. Hos os vil du lære en masse dejlige mennesker at kende. Du vil få et netværk, som kan række langt ind i fremtiden.