Daghøjskoleforløb

+ 30 år

Undervisning i dansk og matematik på mange niveauer.

Dansk, matematik og vejledning.

Dér hvor du er..

Daghøjskolens forløb for dig over 30 år er et samarbejde med Jobcenter Randers Udviklingshuset.

Forløbet er 12 timer ugentligt og  fokuserer på at give dig et fagligt skub inden for dansk og matematik.

Sideløbende får du sparring af din faste vejleder, som kan hjælpe dig med det meste.

“Jeg synes det er godt, fordi jeg skal snakke i små grupper. Der er mange forskellige nationaliteter her, og jeg lærer nye ord hver dag.”

Eskadar

Kursist på Daghøjskoleforløb + 30 år

“Det er også godt, at det er små hold, så man har mulighed for at få hjælp fra en lærer. Lokalerne er rene og pæne, og vi synger morgensang, det er hyggeligt. Læreren er dygtig til at organisere undervisningen, og vi har fælles aktiviteter på skolen. F.eks. har vi bagt kager, været til Fladbroløbet og set en basketballkamp sammen.”

Markus

kursist

“Jeg kommer fra Grønland, og jeg kan godt lide at gå på Daghøjskolen og lære dansk og møde de andre kursister.”

Karola

Tidligere kursist på Daghøjskoleforløb + 30 år

Mød en vejleder

Det bedste ved at være her på Daghøjskolen er, at der er plads til alle.

Jesper

Vejleder for vores kursister fra Udviklingshuset

Fælles fokus – 3 timer med din vejleder hver uge

Onsdag formiddag har du Fælles Fokus med din vejleder og de andre på forløbet. Det giver mulighed for at få hjælp til at lave CV, aftaler med læge, sagsbehandler og andre eller mulighed for en personlig snak med din vejleder. Men også mulighed for at lære en masse skønne mennesker at kende og opbygge mulighed for et netværk uden for Daghøjskolen.

Ofte deltager vi i jobmesser eller andre arrangementer.